3 Aralık 2010 Cuma

uğurböceği mutfakta :))

herkese merhaba,
uğurböceği size mutfaktan sesleniyor.ikramlık birşeyler yapmak için mutfağa girdim.konu elmalı kurabiye
tarifi veriyorum.bunun kaynağını unuttum .sahibinden tekrar özürdiliyorum .kendi yaptığım elmalı pohaça:))

Elmalı Gül Kurabiye 

Malzemeler
250 gr yumuşak margarin
1 çay bardağı yoğurt
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 kahve fincanı pudra şekeri
İç malzemesi:
4 adet elma
1 kahve fincanı sarı üzüm
4 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın

  Tarifi  
Elmaları soyup rendeleyin, üzerine şeker, üzüm, ilave edip karıştırın. Elmalar kendi suyunu çekinceye kadar hafif ateşte pişirin. Tarçın döküp soğumaya bırakın.

Hazırlanışı: Margarini, yoğurt ve pudra şekeri ile karıştırın. Üzerine elenmiş un ve kabartma tozu ekleyip yoğurun. 5-10 dakika kadar dinlendirin.

Cevizden büyük parçalar koparıp elle hafif inceltin. İki karşılıklı kenarını keserek, ortalarına hazırladığınız iç malzemeden koyarak dört kenarını da ortaya doğru gül şeklinde kapatın.

Tepsiye dizerek 200 derece ısıdaki fırında pembe renkte pişi­rin. Üzerine pudra şekeri serperek servise sunun. 

ben bu tarif üzerine yapayım dedim.ama acele işe şeytan karışır misali.1 tatlı kaşığı tarçını 1 yemek kaşığı koydum hemde tepeleme.sonra tarçın acı yapmasın diye bastım şekeri:))
sonracığıma tarifte gül şekli vermiş arkadaş nasıl bir sanattır.benim güller olmadı.baktım 3 şekli bozuk gül çıktı ortaya,bende pohaça gibi yaptım.hehe

işin kolayına gittim ama ben mutfakta yeniyim.yemeğim güzeldirde.ikramlık işine yeni giriştim.ondan acemilik var.
durun daha bitmedi elma içi çok olmuş.eee ziyan mı olsun dedim.birde elmalı kek yaptım.
onun tarifde ahanda bu
Malzemeler.
* Yarım paket Sana yağı (125 gr)
* 2 adet yumurta (Oda sıcaklığında)
* 2 su bardağı un (230 gr)
* l su bardağı toz şeker (175 gr)
* l çay bardağı süt (80 mi)
* 2 çay kaşığı kabartma tozu
* l paket vanilya içi için:
* 2 küçük boy elma
* l tepeleme yemek kaşığı toz şeker ö l çay kaşığı tarçın
Yapılışı:
HAZIRLANIŞI :
* Fırınınızı 175 dereceye ısıtın.Kare kek kalıbını yağlayın ve hafifçe unlayın.
* Sana yağını eritin,soğumaya bırakın.
* Kabartma tozu,vanilya ve unu birlikte bir kaba eleyin.
* Elmaların kabuğunu soyun,rendeleyin.Bir tencereye şekerle birlikte koyun,elmalar hafif diri
kalıncaya kadar orta ateşte yaklaşık 5 dakika pişirin.Ateşten aldıktan sonra tarçını ekleyip karıştırın ve soğumaya bırakın.
* Yumurtaları ve şekeri,derin bir kapta mikserin orta hızında 2 dakika çırpın. Eritilmiş,soğutulmuş
Sana yağını ve sütü ilave edin,l dakika daha çırpın.
* Elediğiniz unlu karışımı ilave ettikten sonra mikserin yavaş hızında l dakika çırpın. Pişirdiğiniz elmayı keke ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. Kek hamurunu kalıba dökün.
* Önceden ısıttığınız fırında yaklaşık 50 dakika pişirin.Fınndan çıkartın.
* Ilık hale geldikten sonra kek kalıbından çıkartarak servis tabağına alın.Soğuduktan sonra servis yapın.
Püf Noktası :
Kek için kullanacağınız yumurta ve Sana yağı mutlaka oda sıcaklığında olmalıdır. Aksi halde kek iyi kabarmaz.
kaynak :
http://www.e-tarifler.com/hamur_isleri/elmali_kek_tarifi-t13292.0.htmlşuan elmalı kekim fırında.okuyup üflüyom.malzemem ziyan olmasın diye.

4 yorum:

Tümay Öztürk dedi ki...

Biraz da ceviz iç malzemesine. Hımm nefis. Ellerine sağlık...:)

uğurböceği dedi ki...

tümaycım sağol tatlım.sende olmasan mutfak maceram burda son bulurdu.
:((

Unknown dedi ki...

mmmhhh ellerine saglik =)

uğurböceği dedi ki...

senacım canım beni sağolsın.