18 Aralık 2010 Cumartesi

mikrodalga fırın zararlı mı değil mi

 nette bulduğum yazıyı olduğu gibi aktarıyorum.ve değerli fikirlerinizi bekliyorum.

1992 yılında Raum ve Zelt tarafından yayınlanan ‘’Geleneksel şekilde hazırlanan yiyecekler ve Mikro dalgada hazırlanmış yiyeceklerin kıyaslanması’’ başlıklı çalışmada şu noktalar vurgulanmıştır:-

‘’Doğal tıbbın en temel hipotezi insan vücudu alışık olmadığı moleküller ve enerjiler ile karşılaştığı zaman bu molekül ve enerjiler bedene fayda yerine zarar verirler.

Mikrodalgada hazırlanmış yiyeceklerin içinde insanların ateşin keşfinden beri pişirdikleri yiyeceklerinde bulunmayan moleküller ve enerjiler bulunmaktadır. Hâlbuki güneşten ve diğer yıldızlardan gelen mikrodalga enerjinin esası DC/direkt akımdır.

Buna karşılık yapay olarak üretilen mikrodalgalar (ki buna fırınlarda üretilenlerde dâhildir) AC (değişken akımdan) meydana gelir ve dokundukları her yiyecek molekülünde saniyede bir milyarın üstünde polarite değişmelerine neden olurlar.

Böyle bir işlemde doğal olmayan moleküllerin ortaya çıkması kaçınılmazdır. Fırınlarda üretilen mikrodalgadan dolayı doğal olarak ortaya çıkan amino asitlerde bile isomerik değişiklikler (şekil değişimleri) olduğu ve toksik formlara dönüştükleri tespit edilmiştir.

Kısa bir sürede tamamlanmış bir çalışmada mikrodalgada hazırlanmış süt ve sebzeleri tüketen kişilerin kanlarında belirgin ve rahatsız edici değişimler olduğu gözlenmiştir. Bu araştırmada sekiz gönüllü değişik şekillerde pişirilmiş aynı besin türlerini tüketmişlerdir.

Mikrodalga fırınlarda işlem görmüş yiyecekler gönüllülerin kanlarında değişimler yaratmıştır. Hemoglobin seviyeleri düşmüş ve toplam beyaz hücreler ile kolesterol seviyeleri yükselmiştir. Buna karşılık lenfositler düşmüştür.

Kandaki enerji ile ilgili değişimleri tespit edebilmek için ışık yayan bakteriler kullanılmıştır. Mikrodalgada işlem görmüş yiyecek tüketiminden sonra kişilerden elde edilen kan serumuyla karşılaşan bakterilerin yaydıkları ışınlarda belirgin bir artış gözlenmiştir.

1991 yılında İsviçre de Dr. Hans Ulrich Hertel ile Lozan Üniversitesinden bir profesörün birlikte yaptıkları araştırmada da yukarıdaki sonuçlar elde edilmiştir.

Bunlara ek olarak Ruslar tarafından tespit edilmiş bir ‘’mikro dalga hastalığı’’ vardır. 1950’li yıllarda Ruslar radarın geliştirilmesi çalışmalarında mikro dalgalara maruz kalmış binlerce işçi üzerinde yaptıkları araştırmada bu kişilerde çok ciddi sağlık sorunları olduğunu tespit etmişler ve bu nedenle mikro dalga kullanımı için kesin kısıtlamalar getirmişlerdir. Buna göre işçiler en fazla 10mikrowatt enerjiye maruz kalabilecekler, siviller için ise bu miktar 1 mikrowatt belirtilmiştir.

‘’The Body Electric’’ isimli kitabında Robert O.Becker mikrodalga radyasyonunun sağlık üzerindeki etkileri ile ilgili olarak Ruslar tarafından yapılan araştırmayı ve ‘’mikrodalga hastalığını’’ şöyle tanımlamıştır :-

‘’Mikrodalga hastalığının ilk işaretleri düşük kan basıncı ve düşük nabızdır. Daha sonra çoğunlukla sempatik sinir sisteminin kronik olarak uyarılması (stres sendromu) ve yüksek kan basıncı ortaya çıkar.

Bu dönemde baş ağrısı, baş dönmesi, göz ağrısı, uykusuzluk, huzursuzluk, endişe, mide ağrısı, sinirsel gerilim, konsantrasyon bozukluğu ve bunlara ek olarak apandisit, katarakt, üreme organları ile ilgili sorunlar ve kanser görülür.

Kronik semptomlardan sonra adrenalin fazlalığı, koroner damarların bloke olması ve kalp krizleri ortaya çıkar.

Ayrıca lenfatik sorunlarda gözlemlenmiştir ki bu da bazı kanser türlerini önleyebilmek için bedenin ihtiyacı olan gücün daha azalmasına yol açmaktadır.

Yapılan gözlemlerin sonuçlarına göre kanda daha fazla kanser hücresi oluştuğu, ayrıca mide ve bağırsak kanserlerinde de artış olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca, daha fazla sindirim sorunu, idrar ve dışkılama sisteminde yavaş yavaş bozulmalar meydana gelmiştir

11 yorum:

sanberk dedi ki...

canım buna benzeyen şeyleri ben de okumuştum.Lisedeyken bir araştırma yaparken bahsetiğin çalışmaları ve mikro dalga sendromu ilgili okumuştum.Zaten biz mikrodalga kullanmıyorduk o zmana ama aklımda kalmıştı hep.Ve evimde mikrodalga olduğuna rağmen kullanılmasını izin vermiyorum.bunlara ek olarak tek hazırladığın yemekleri değil bulunduğu ortamda da zararlı molekulleri de bulunmaktadır.Onun için çocuğun yemeği mikrodalgaa hazırlamaycam tek bizimki hazırlarım desen de yine çocuğun o ortamda bulunduğu sürece zararlı molekkülerre maruz kalıyor.Onun için en iyi şey mikrodalganın fişi çekmek hiç kullanmamktır.
Zaten bazen çocuk yemek takımı veya süt şişerlere mikrodalga kullanabilir yazılara şaşırıyorum hep.Çünkü bunlar yeni bir şey değil kaç senelik çalışma ve araştırma sonucudur.hiç da hahfif almamak lazım.Heleki şimdi yaşam koşullara bakarken her tarftan anormal şeyleri var ne kadar çalışsak da herşeyden kaçamayız ama en azında bizim yapabiileceklerimiz yapalım.

ikimiz dedi ki...

bende gayet güzel birşey :D kesinlikle alın kullanın diyorum :D bu arada seni yeni yıl hediye kampanyama bekliyorum muckk

turuncu dedi ki...

uğur böcüğü verdiğin bilgiler için çok tşk ederim...zaralı olduğunu biliyodum ama bu kadarını değil....sevgiler...

esra dedi ki...

Ben yillar önce almıştım,ertesi gün iade ettim...Fırının kapağını açınca radyasyona maruz kalmamak için kaçıyordum:))) bu sene acaba tekrar denesemmi diye düşünürken senin bu uyarı postunu gördüm..iyide oldu vazgeçtim yine teşekkür ederim canım..

uğurböceği dedi ki...

sanberkcim bende 30 yıllık hayatımda yeni kullanıyordum.ama kaldırmaya karar verdim.

kanka evet çok büyük kolaylık ama zararı çok.bloguna hemen uğruyorum

turuncum evet bende bu yazıyı okuyunca iyice vazgeçtim kullanmaktan

esra ablacım evet vazgeç bencede.ben vazgeçtim.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Zararlı olduğunu bildiğim için almadım.Çok ihtiyaçta duymadım açıkçası.Biraz geç pişsin ne olacak.
Sevgiyle:)

memolininannesi dedi ki...

allahtan kullanmıyorum.ısabet olmus...
www.memolininannesi.blogspot.com

ank-hdy dedi ki...

2 yıl oldu bende eve alıp kullanalı.ama bunun öncesi de var.anneminde vardı mikrodalgası.alışık olduğum için bende aldım evime.en çok da çözdürme işlemi için kullanıyordum.zararlı olduğunu düşünmeme rağmen bu kadarını bilmiyordum,bayağı çoktayım.
okan bayülgeni seyrediyordum az önce orda da gdo lu mısırın etkilerinden bahsetti.mısır ve ürünlerini yediğimiz de bağırsaklarımız böcek ilacı üretiyomuş:(
bunun üzerine bi de mikro dalgası vurdu beni:(şu an hüsrandayım.mutfağa gidip fişini çekeceğim......

uğurböceği dedi ki...

memolininannesi evet iyiki yok.varken kullanmamak daha zor olacak.

ank-hdy evet çok zararlı moder olan herşeyin ucunda bir sorun oluyor.ben artık öyle düşünüyorum.

benim dünyam dedi ki...

mikrodalganın zararını kabul ediyorum ama onsuz da yapamıyorum malesef:(
taşınırken zarar görmüş şuan çalışmıyor ama eksikliğini o kadar çok hissediyorum ki.
Bu gün bi yemek ısıtacaktım normal bir yemek değil tavaya koyup ısıtılamaz normal fırında ısıtsam yaktığı enerjiye yazık alt tarafı bir tabak yemek mecburen kaynayan su dolu tencerenin üzerine koydum tabağı o da pek çözüm olmadı böyle durumlarda mikrodalga kesinlikle çok gerekli oluyor.Bir de ben asla mikrodalgada ısıtma yaparken yemeklerin üzerleriniaçık bırakmıyorum özel kapaklarla kapatıyorum.artık ne kadar korur bilemem ama tüm zararına rağmen kullanmakdan vazgecemeyeceğimi biliyorum.Bu arada çocukların yiyeceklerinin mikrodakgada ısıtılmasına da karşıyım.

Swotpisces dedi ki...

zaten bana hiç güvenilir gelmemiştir çoğu zaman. :(