15 Ekim 2010 Cuma

30 yaşında bir hanımın 24 saati



blogumun linkinde olduğu gibi 30 yaşında bir hanımın bir günü nasıl geçer diye merak edenlere (banane diyenler siz susun)anlatayım.belki yüküm hafifler.

sabah 6.15 kalkar namazımı kılar ve eşimi kaldırırım.(tel.alarmını anında kapatarak)malum kız uyuyor.eşimi yardımcı olur.hazırlar ve işe gönderirim.eğer kızım babasının gidişine uyanmadıysa şanslıyım.hemen yatarım.zaten eşim 7 de evden çıkıyor.yatsamda bir saat yatarım.kızımın anneeeeeeeeeeeeeeee
sesiyle deli gibi fırlar ona geldim kızım diyerek karşılık veririm.sonra anne kız uyku mahmurluğuyla oynar şakalaşır.iş giyinmeye gelir.maraton o an başlar.

kızım giyinmemek için kaçar durur.ben kızarak zorla giydiririm.ardından.
-anne çişim var.hadi tuvalete.el yüz yıkanır.adından anne yemek yicem anne muz yicem diye sıralamaya başlar.sonra köpeğimiz  leonu beslerim.altını yıkarım.(bahçede)
yemek tuvalet ve ev işleri arasında dolanır dururum.arada sevgili bloguma bakar yorumları onaylar vakit bulursam cevaplarım.yada sonraya bırakırım.annemlere inerim günde 4-5 kere.bacakarım kopacaka bir gün.bugün artı iş 2 makine çamaşır astım(7 kiloluk makine)düşünün çıkan çamaşırı.akşam eşim gelmeden yemeği hazırlarım.sonra mutfak kölesi olurum.meyvesi kahvesi filan derken .bir bakmışım yatma saati gelmiş kızı uyuturum.sonra hop uykuya.bazen akşam bu kadar kolay geçmez iş olur misafir olur.çalışan kadınlara Allah yardım etsin.

hele bu aralar gözün aydına gelenler va.işlerim yarım kalıyor.şimdi ütü yapacağım.ama hem dinleneyim dedim.hem sizlerele paylaşırsam rahatlarım dedim.
ve şuanda annemin evinde misafir var.aşağı giyinip inmem lazım..çok şükür allahıma sağlıklı olayımda iş yapayım.kendimede vakit ayırmak istiyorum.ben ne zaman dinleneceğim.neyse ben kaldığım yerden devam edeyim.gene gelirim .şimdilik uğurböceğinden herkese selam

13 yorum:

eslemce dedi ki...

:(:(:( benim durumum senden kötü ama çok daha fazla şeyi çok daha kısa zamanda yapıyorum inan...Çalışıyorum çünküü...dua ette bu yazını çalışan bayanalr okumasın ben yine hoşgörülü yaklaştım):):)
kadın olmak hep zordur tatlım...dinlenemicez biz onu unut:):)ok

gutguturuna dedi ki...

çalışan bayanlar daha şanslı inan..hiç değilse iş yerinde dinleniyoruz:))ben evdeyken daha çok yoruluyorum..ev hanımlarının allah yardımcısı olsun..

sweetheartela dedi ki...

heyy maşallah,herşeye yetiyorsun.walla bravo :))

uğurböceği dedi ki...

eslemcem evet bende onu diyorum .çalışan anneler nasıl yetişiyor.iş-çocuk eş ve ev işi.bazen kendimi beceriksiz görüyorum.

gutguturuna kmi daha zor diyor canım.ben artık herkesin kendi ev durumuna bırakıyorum.

esracım yetişemiyorum asslında.yapılcak dolu işim var.ama ya misafir geliyor.yada biz gidilmesi gereken bir yer oluyor gidiyoruz.işlerim hep yarım.

Defne Kızın Anası dedi ki...

sanki beni anlatmışsın:)) bende akşam olduğunu bile anlamıyorum koşturmadan. Defne hayatımıza girdikten sonra tabiki. uyan giydir besle oyna uyut ev işi besle oyna uyut ev işi hiç bitmiyor yatana kadar. bilmiyorum çalışan bayanlar mı şanslı bizler yani evsanatçıları mı? Bizler bir evsanatçısıyım sakın unutmayalım ben soran herkese öyle diyorum:))))

sevgiler canım

Stil Direktoru dedi ki...

Kolay gelsin canım valla bayan olmak zor kimse anlamasa da erkeklerden daha çok yükümüz

Unknown dedi ki...

ooohoooooo her ise kosuyosun valla =D

Dilekce.. dedi ki...

Ah canım ah, Rabbim kolaylık versin.. Ben de bu çalışma temposundan çocuk yapamayıp hayatına moroton ve yorucu devam edenlerdenim, bana bak da kendini mutlu et :))

Nidaersin dedi ki...

Bu kadar işin,bu kadar yoğunluğun hakkından nasıl gelebiliyorsun? Bravo doğrusu, allah gayret kuvvet versin,ben şimdiden ürkmeğe başladım bile...

Birde, birinci derecede ki eşinin yakınları ile birarada yaşamanın güzel yanları olsada, bazı sorunların yaşanacağını varsıllıyorum,daireleriniz alt üst olsa da... Yaşlı lar çocuk gibidir! her istediklerinin hemen olmasını isterler. Öyledir herhalde.:))
Sevgiler kadriyeciğim.

(Namaz saatin geliyor, allah kabul etsin ibadetlerini ve dualarını)

uğurböceği dedi ki...

defne kızın annesi evetçocuklu hayat daha bir yorucu.Allah sağlıklı ömür versin yavrularımıza.annelik zor iş .

ebrucum gerçekten öyle .kadınlar kedi gibi 9 canlı.herişin hakkından geliyoruz.

ohooooooooo senacım daha ne işler var yapılcaak birbilsen.

dilekcim çalışan kadın olmak zor birde anne olsan nasıl olacak.ben yetiştiremezdim heralde

nidacım ,yoktun bir süredir.yada bana uğramadın.umarım iyisindir.
evet bir apartmanda aile ile bir oturmak zor.her yönden.ince fikirli olman lazım.büyüklerin işini görmen lazım.mesela annemlerin çamaşırlarını ben yıkar ütüler aşağı indiririm.annem istemez ama ben yaparım.ve her yemeğe çağırmak gerekir.en azından teklif etmelisin.ilk günkü üzüntülerim bu ince ayarlar yüzündendi.dedimya evimi düzene sokmalıyım.aynı zamanda ilişkilerimide.

esra dedi ki...

Ana köpeğinizdemi var:))) köpeğe bakabiliyorsan benden 100 puanı cepte bil:)))bi kedi bakayım dedim beyzanın ısrarıyla bir hafta dayandım valla...on cocuk bakarım bir kedi bakmam:)) çok zor geldi bana:))) çalışan bayanlarda ev hanımlarının yaptığı gibi tam hakkını vermiyorlar ,yapabildikleri kadar yapıyorlar...yardımcı ile işlerini halleden ediyor.. yok illa her işim düzenli olsun diyenlerde ölüp bitiyorlardır...Allah herkese kolaylık versin inş..senin aileyle oturman başlı başına bir yüz puan etti ikiyüz puan:)))

Adsız dedi ki...

ben bayanları anlamıyorum. bütün işi kendi işi görüyorlar. çalışan da çalışmayanda. erkeklerin işini neden üstünüze alıyorsunuz. ya da aşağıda başka ev varmış annemin ya da kayınvalidemin farketmez. benim işim olamaz. onların işi. belki arada yardım ederim. ama benim üstüme yıkamazlar :)

siz kendinize acımazsanız. kimse size acımaz. yazık değilmi yaaa.


çalışan evli çocuklu bayanım. çok yoruluyorum. ama eminim sizin kadar değil :) kolay gelsin

ayşe

uğurböceği dedi ki...

ayşecim öncelikle bloguma hoşgeldin.
biz ev hanımları gerçekten bazen çalışan bayanlardan daha çok yoruluyoruz.ama mutlu evliliğimizin devamı için koşuşturmaya devam ediyoruz.
büyükler konusunda melek gibi insanlar ailem işlerini hiç yüksünmem.ama yorulmuyormuyum.yoruluyorum elbet.yarın bizlerde yaşlandığımızda bizlere kim yardım edecek.bunları düşününce yorgunluğum gidiyor inan ki
sevgiler