16 Mart 2011 Çarşamba

amniyosentez konusunda kararsızım

herkese merhaba
artık hamileliğim ilerliyor.23 martta amniyosentez için gün aldım ama hala kararsızım.sizce yaptırsam mı.riskleride var tabi.biraz gözüm korkuyor.
siz ne dersiniz.

10 yorum:

reyhane dedi ki...

35 yaş üstü doğumlarda öneriliyor diye biliyorum amniyosentezi..ayrıca riskli doğumlar için.bu arada folik asit alıyorsunuz değil mi düzenli...

CADI KIZIN DIRDIRI.. dedi ki...

Canım tabiki riskleri çok.Ama o yapıldıktan sonra olabılecek bışey biz başını şöyle bir düşünelim.Bendende istemişlerdi.Amacı neymiş çocuk sakat filnasa alırız.Yaaaa okadar kolaydı bi cana kıymak.Hayır kardeşim ben yavruma kıyamam.Rabbimden gelen herşeye başım kıldan incedir.Bana bunu layık gördüyse bakmam için yardımcıda olacak odur.Rabbim kimseye taşıyamıyacağı yükü vermez.

Ben sana bu yavruyu veriyorum ama sakat olursa canına kıy demiyor.
Buyüzden canım bana soracak olursan aslaaaaaaaaaaa..........

Ama tabiki karar senin kararın.Şunuda bilmeliyizki ha karnımızdayken o cana kıymışız yada doğduktan sonra benim için hiçbir farkı yok.Dinimiz içinde öylel zaten.Sen kalbini ferah tut rabbime dua et hiçbişey olmaz inş....

Pelin P.A. dedi ki...

Doktorlar amniyosentezi çok gerekli olmadığı sürece önermezler. Testlerinde eğer bebek için risk oluşturabilecek değerler çıktıysa muhakkak yaptırmlısın.

yenigelinceyizi dedi ki...

iyi günler
bende şuan 24 haftalık hamileyim ve olağan testlerle uğraşıyorum.
2li ve 3lü tarama testlerini farketmeden yaptırdım sonrada ayrıntılı ultrasona girdim ama girerken kafamda kötü bişey olsada aldırmama kararı vardı.
nacizane önerim aldırma fikri yoksa sakın aminosentez olmayın ve duaa edin.
çünkü ufakda olsa risk var bebeğinizi ve kendinizi üzmeyin.umarım herşey iyi olur ve bebeişlerimizi sağlıkla kucağımıza alırız.
sağlıkla kalın

Adsız dedi ki...

Cok riskli düsürme tehlikesi var ,ama bebeginizin Genetik hastalıklari olup olmadigni bu yönle daha iyi biliyorsunuz .Bebeginiz dogdunda herseye hazirlikli oluyorsunuz amniyosentez ile.Sürpriz ile karsilasmiyorsunuz .Yaptirdim ,tavsiye ederim.Ama cok iyi düsünün ,esinizle karar verin .


sevgilerle sibel

SEVGİ dedi ki...

Ben 34 .hafta içersindeyim doktorum banada istersen yaptırabilirsin dedi..
ikili testte % 70 sağlıklı bebeğin ama yaş itibari ile (35) 30 luk bir riskinde var dedi..
Bu işlemi 4 .ay içinde yaptıracaktım 5.ayın sonunda sonuç alınıyormuş o vakitten sonrada bebekte sorun olsa aldırmak ne derece doğru düşündürücü ..
Ben bunlardan dolayı yaptırmadım. Birde yaptıran bir çok kişinin olumsuz sonuçlarla ( sağlıklı olduğu halde bebek ölümü gibi )karşılaşınca yaptırmadım..
Karar senin ..

Nilüfer .......... dedi ki...

Ben yaptırmıştım; ve hepiyi ki yaptırmışım diyorum. İçim rahat olarak tamamladım hamileliğimi. Eğer amniyosentez sonucu size bir karar aldıracaksa yaptırın. yok ne olsa da ben doğuracam diyorsanız yaptırmayın derim ben. Sormak istedikleriniz için blogumda mail adresi var. Seve seve yardımcu olurum UğurBöceği. Sağlıkla gelsin bebişiniz :)

tugbatugba dedi ki...

neden amniyosentez yaptırıyorsun canım bir risk mi var sonuçlarda... tabii senin kararın ama ben ne ikli nede üçlü test yaptırdım sonuçta kötü bir sonuçta çıksa bebeği aldırmayacağıma göre boşu boşuna hamileliğimi zehir etmek istemedim. ayrıca biliyorsun ki sonuçlar kesin değil çevremde bir kaç kişiye köütü sonuç verdiler ama sağlıklı bebekleri oldu hamilelikler zehir oldu o kadar...

GüZeLCe dedi ki...

ben henüz anne deilm başıma gelmediği için bilemem ama..eğer mantıken bi aksilk çıktığında bebeğinizi aldırmayacaksanz kıyamam diyorsanız dua edin, içinizi ferah tutun ve sonucu bekleyn..eminm herşy çok güzel olacak...

uğurböceği dedi ki...

arkadaşlar hepiniz sağolun.biliyorsunuz bloger yasaklanınca yorumlarınıza cevap bile yazamadım.kusura bakmayın.değerli fikirleriniz için hepinize teşekkürler ederim.